Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- wykształcenie: ukończenie studiów wyższych na kierunku praca socjalna lub ukończone do dnia 31 grudnia 2013r. studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, bądź ukończone kolegium pracowników służb społecznych.
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadanie pełni praw publicznych,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie lub wiedza teoretyczna z zakresu administracji oraz pracy biurowej,
- znajomość: przepisów ustawy o pomocy społecznej, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, zagadnień z zakresu samorządu terytorialnego, innych ustaw i rozporządzeń związanych z pracą na stanowisku pracownika socjalnego, umiejętność interpretacji przepisów prawnych związanych z wykonywaniem pracy socjalnej, umiejętność redagowania pism i komunikatów,
- prawo jazdy kat. „B”,
- bardzo dobra znajomość obsługi programów komputerowych,
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, komunikatywność, empatia, zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole, konsekwencja, egzekwowanie zasad w pracy socjalnej, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność zachowania dyskrecji, wysoka kultura osobista
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na pracownika socjalnego będzie należało między innymi:
Zgodnie z art. 119 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r o pomocy społecznej do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
- praca socjalna;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
- skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;
- pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV
- list motywacyjny
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, uprawnienia i dodatkowe umiejętności niezbędne w pracy na stanowisku objętym naborem
- kopie świadectw pracy potwierdzających staż pracy
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe
- podpisana klauzula o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko pracownik socjalny na zastępstwo w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemkowicach (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie pocztą kompletu dokumentów w terminie od dnia ukazania się ogłoszenia do 26.10.2022r do godz. 14.00 (decyduje data wpłynięcia dokumentów do GOPS) pod adresem:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemkowicach ul. Plac Wolności 1 lub dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem na kopercie: ,,Rekrutacja na stanowisko – pracownik socjalny – na zastępstwo”.
Informacje dodatkowe:
- praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
- stanowisko pracy wyposażone w biurko, komputer i drukarkę,
- praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami i rodzinami, z psychologiem, terapeutami oraz innymi osobami i instytucjami, z którymi wymagany będzie kontakt z uwagi na charakter pracy.
- Praca na terenie Gminy Siemkowice, prowadzona również w mieszkaniach osób zgłaszających się po pomoc,
- Przewidziana jest umowa na wykorzystywanie własnego samochodu do celów służbowych – zwrot kosztów przejazdu,
- umowa na zastępstwo
Postanowienia końcowe:
- złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron;
- oferty niekompletne lub które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane;
- złożone dokumenty nie będą odsyłane;
- kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
- Kierownik GOPS w Siemkowicach zastrzega sobie prawo do rezygnacji z prowadzenia danego postępowania rekrutacyjnego;
- informacja o wyborze kandydata zostanie umieszczona na stronie internetowej GOPS w Siemkowicach.